Blog Aktüel - Aktüel bilginin adresi Askere Gidecekler İçin Bilgi ve Tavsiyeler - Blog Aktüel - Aktüel bilginin adresi
AKTÜEL
Anasayfa / Genel / Askere Gidecekler İçin Bilgi ve Tavsiyeler

Askere Gidecekler İçin Bilgi ve Tavsiyeler

Askere gidecekler için, askerliğini 96/4 – 365. KD olarak yapmış birisi olarak işinize yarayacak bilgileri ve tavsiyeleri paylaşmak istiyorum. Sosyal medyadan gördüğüm kadarıyla herkesin aklında bazı sorular var ve belirsizlik insanlarda gerginliğe yol açıyor. Bu yazımda günümüz askerliğiyle ilgili elimden geldiğince bilgi ve tavsiyeler paylaşmaya çalışacağım. Öncelikle şunu söyleyerek başlayayım. Kısa dönem olarak askerlik yapacak arkadaşların askerliği fazla dert etmelerine gerek yok. İlk başlarda nasıl geçecek bunca gün der gibi oluyorsunuz fakat alıştıktan sonra zaman çok çabuk geçiyor ve çıkarken ne ara 168 gün ( izin kullanmadıysanız ) bitti diye kendi kendinize söyleniyorsunuz. O yüzden kendinizi psikolojik olarak nasıl olacak, nasıl bitecek diye zora sokmadan gitmeniz önemli çünkü askeriyede meşhur bir laf vardır s*kebilirler ama zamanı durduramazlar diye. Aynı işler öyle yürüyor. Zorluk da çekseniz zaman ilerliyor, askerlik süreniz azalıyor. Özellikle askeriyeye girdiğiniz ilk gün biraz sıkıntı yaşayacaksınız, sonuçta daha önce görmediğiniz bir ortam ve oldukça kalabalık koğuşlarda ( acemi birliğinde ) kalacaksınız. Fakat bu süreç 3-4 gün sonra düzeliyor, hem vücudunuz hem zihniniz şartlara alışıyor ve ilk günkü karamsarlığınız kayboluyor. Sonuçta yeni bir yere taşınsanız da bu yabancılığı çekersiniz o yüzden fazla kafaya takmaya gerek yok.

Acemi birliği başlarda biraz sıkıntılı olabilir, özellikle de soğuk celp dönemlerinde askerliğe gidiyorsanız. Ben kasım celbinde askere gitmiştim, baya bir soğuk yedim Amasya’da acemi birliğinde. Bununla da kalmadı Ilgaz’a usta birliğine gittim ve -20’ye kadar soğuk gördüm. Fakat vücut bir süre sonra uyum sağlıyor ama siz yine de tedbirli olun çünkü askerlikte en büyük düşmanınız genellikle soğuk oluyor.

Askere giderken yanıma neler almalıyım

Askere gideceklerin kafasındaki en temel problemlerden bir tanesi de bu. Öncelikle telefon konusuyla başlayalım. Acemi birliğine tuşlu telefon ile girebiliyorsunuz. Askercell yasal şekilde kullanılabiliyor ama telefonunuz tuşluysa kimse hattınızı kontrol etmiyor. Yani telefonla konuşurken kimse gelip size ver bakayım hattını Askercell mi normal hat mı takılı diye sormuyor. O yüzden telefonunuz tuşlu olsun, hattınızı da cebinize sokup içeriye girin ve mesai saatleri dışında telefonunuzu rahatlıkla kullanın. Şöyle ki 6’da mesai bitiyordu ve herkes bölük içinde oturup, hiçbir şeyden çekinmeden telefonunu çıkarıp sevdikleriyle konuşabiliyordu. Her akşam ailemi nöbetçi astsubayın, subayın yanından arayabildim kimse hattını göster bakayım ne takılı diye sormuyor bunu fazla kafaya takmayın, boşuna da Askercell’e para vermeyin. İşimi garantiye alayım, benim harcayacak 70-80 liram var diyorsanız askercell satın alın her şey kuralına uygun olsun orası sizin bileceğiniz iş. Ben askercell alarak gittim bilmediğim için fakat bir kere bile kullanmadım, 70 lirayı çöpe atmış oldum.

Malzeme olarak ise temel malzeme içlik. Kesinlikle yanınıza kaliteli bir içlik alın. Kaliteli olsun dememin sebebi hem vücut sıcaklığını koruması için, hem de eğitimlerde eğilip yatıp kalkınca yırtılmaması için. Piyasada çok kalitesiz içlikler satılıyor 1-2 gün dayanmadan yırtılabiliyor bu konuda biraz paraya kıyıp kendinize kaliteli içlik almalısınız soğuk celp dönemlerinde askere gidiyorsanız.

Onun dışında askeriyeye ilaç sokmak serbest fakat şöyle bir prosedür var. İlaçlarınızı revirciye teslim ediyorsunuz, üzerinize isimlerinizi yazıyor ve ihtiyacınız olduğunda revirciyi bulup ilacınızı kullanabiliyorsunuz. Ayrıca acemi birliğinde ufak tefek şeyler için revire çıkmak istemeyin, çünkü çok kalabalık oluyor ve sıra bitmediği için bütün gün soğukta sıra beklemiş oluyorsunuz. Ayrıca askeriyede burun akıntısı, boğaz ağrısı gibi şeyler hastalıktan sayılmıyor çünkü soğuk celp dönemlerinde bölüğün,taburun,alayın,tugayın tamamı bunları yaşıyor. Yattığınız yerler kalabalık olduğu için ister istemez herkes 5-10 gün içinde bu rahatsızlıkları yaşıyor. Yatağa düşmediğiniz sürece sıkıntı etmeyin.

Yanınıza boğaz pastili ve vitamin alın. Böyle şeylere pek karışmazlar, kamuflajınızın cebinde yada dolabınızda saklayabiliyorsunuz. Hasta olmamak için her gün düzenli vitamin kullanın, askeriyede çıkan her öğün yemeği yiyin. Çıkan meyveleri kendinizi zorlayarak tüketin, limon veriliyorsa sonuna kadar yemeklerinizde kullanın çünkü acemi birliğinde hastalık çekilecek gibi değil. Çok kalabalık olduğu için hastalanırsanız çile çekersiniz, doğru dürüst doktora gözükemezsiniz. Fakat korkmayın ateşiniz falan çok fazla çıkar, kötü duruma düşerseniz ambulans gelip sizi alıyor, gerekirse hastaneye götürüp getiriyor.

Kişisel temizlik ürünlerini ve traş malzemelerini saymama sanırım gerek yok. Bunun dışında ayak pudrası alın. Hem gece yatarken ayaklarınıza sürün, hem de koku yapmaması için botun içerisinde kullanın. Mutlaka her akşam ayaklarınızı yıkayın, ayaklarınız uzun süre botun içerisinde kaldığı için bu olay hem koku, hem yaralardan korunma açısından oldukça önemli. Ayrıca yanınıza vatka alın, askeri malzeme satan yerlerde bulunuyor. Bot ayağınızı vurursa arkadan falan vatkayı kullanırsınız bot arkasında acınızı dindirir.

Ayrıca orada vermelerine rağmen siz yanınıza 4’er tane don,atlet ve çorap götürün. Acemi birliğinde yıkamaya veremeyeceğiniz için elinizde yıkamanız gerekiyor. Asmaya falan yer olmadığı oluyor, en azından eliniz bol olsun. Bazı günler yorulup yıkamaya üşenebilirsiniz hemen bunlardan bir tane giyersiniz. Ben açıkçası abartılı şekilde 8 çift aldım hepsinden yıkamakla uğraşmayayım diye. Kullanıp 2 gün kadar çöpe attım direk. Siz de böyle yapabilirsiniz isterseniz.

Bir de kesinlikle casio saat götürün yanınızda. Gece uyanınca insan saate bakmak istiyor kaç saat daha uyuyacağım diye. Işık özelliği muazzam, gece rahat şekilde saate bakabiliyorsunuz uyandığınızda. Bir de malzemecilerde satılan temiz ve kirli çamaşır torbalarından satın alın. Orada da bulunuyor kantinlerde ama çok sıra oluyor uğraşmak istemezsiniz belki sıra beklemekle. Ayrıca kalmayabiliyor sıraya girmeye üşenmeseniz bile. Buradan götürmek daha mantıklı.

Askeriyede nasıl davranılmalı, nelerden kaçınılmalı ?

Ayrıca askeriyede mantık aramayın, komutanınız, üstünüz bir şey diyorsa nedenini sormayın. Temizlediğiniz yerin tekrar temizlenmesini istiyorlarsa yapın, sonuçta elinize yapışmıyor. Hatta iş olsa da vakit geçirsek diye düşündüğünüz zamanlar bile oluyor o yüzden iş yapmaktan fazla çekinmeyin, iyi vakit geçiriyorsunuz iş yaparak.

Kimseyle kavga gürültü etmeyin, arkadaş olacağınız insanları iyi seçin. Çok fazla insan çeşidi olduğu için kavga etmeye çok müsait bir ortam var. Ben bunları söylüyorum ama kavga ettim, ceza aldım. Hiç uğraşılacak şeyler değil. Anlık öfkelerinizi törpülemeyi öğrenin, sonradan çektiğiniz çileyi görünce pişman oluyorsunuz. Gece -20 derecede 4 saat nöbet tutunca kendinizi törpülemeyi de öğreniyorsunuz.

Bu bilgiler dışında sormak istediğiniz şeyler varsa yorum kısmından sorabilirsiniz, kısa süre içerisinde cevaplarım. Herkese şimdiden hayırlı teskereler diliyorum, Allah yardımcınız olsun.

Ayrıca buradaki yazılarımıza da göz atarak askerlikle ilgili çeşitli bilgiler edinebilirsiniz..

YEDEK SUBAY – ASTEĞMEN NELER YAPAR ?

HANGİ CELP DÖNEMİNDE ASKERE GİTMEK DAHA MANTIKLI?

USTA BİRLİĞİNDE GÖREV SEÇİMİ NASIL YAPILIR?

 

 

Hakkında blogaktuel

13 Kasım 1993, İstanbul doğumluyum. İstanbul Üniversitesi - İletişim Fakültesinden mezun olduktan sonra askerlik görevimi de tamamladım. Şu anda SEO, Dijital Pazarlama ve Reklamcılık sektörüyle ilgili çalışmalar yapıyorum. Ayrıca Türkiye Futbol Federasyonu bünyesinde hakemlik yapıyorum.

İlginizi Çekebilir

Askerlik : Usta birliğinde görev seçimi nasıl yapılıyor?

Genellikle askerliğini yapmış olanlar, acemi birliğini bitirdikten sonra usta birliğinde rahat edeceğinizi söylerler. Çünkü usta …

Hangi Celp Döneminde Askere Gitmek Daha Mantıklı ?

Askerliğinizin ne şekilde geçeceğini belirleyen temel faktörlerden bir tanesi de celp döneminiz. Bildiğiniz üzere 4 …

8 Yorumlar

  1. Çok yararlı ve güzel bir yazı olmuş. Yemekler nasıldı ? Gün gün öğün öğün rica etsek

    • Hocam acemi birliklerinde yemekler firmalar tarafından dışarıda yapılıp, öğünlerde dağıtılmak üzere askeriyeye getiriliyor. Yemekler tam dağıtılma saatlerinde getirildiği için sıcak oluyor. Ayrıca firma tarafından yapıldığı için yemeklerin lezzeti de gayet yerinde. Öğünler her gün değişiyor, yediğiniz öğünün toplam kalorisi de yemekhanenin girişinde yada içerisinde yazılıyor. Vücudunuzun ihtiyaç duyduğu enerji miktarı hesaplanıyor ve ona göre öğünlerin kalorileri ayarlanılıyor, malum eğitimler biraz yorucu 🙂

      Usta birliğinde ise yemekler dışarıdan geliyor olabilir, ya da askerler tarafından yapılır bu tamamen gittiğiniz yere bağlı. Benim gittiğim yer dağın başında olduğu için yemekler askerler tarafından yapılıyordu.

      Saygılar.

  2. merhaba, ilk gün içeri girdiğinde ne oldu onu merak ediyorum. onu baştan sonra anlata bilir misin. teşekkürler güzel bir yazı olmuş

    • Hocam bizim celpte a grubu çok kalabalıktı, öğlen 2 de sıraya girdik fakat işlemleri bitirip eşyaları almam ve koğuşa yerleşmem yaklaşık saat akşam 10’u buldu. Ertesi sabah uyandığımızda eğitime direk başlamadık, komutanlarla sohbet ettik. Bize askerlikle ilgili ufak tefek bilgiler verdiler. 3 gün sonra falan eğitimler tam anlamıyla başladı. İlk gün farklı bir ortam olduğu için gözünüze uyku girmeyebilir merak etmeyin benim de girmedi zamanla alışıyorsunuz ama 🙂

  3. Başlangıçta 2 tane aşı yapıyorlarmış sanırım bir de duş nasıl oluyordu kalabalık olduğu için sıkıntılıymış çoğu yerde okuduğum kadarıyla bende şubatta gidicem kısmetse 6 ay bitsinde işimize bakalım sonra 🙂

    • Doğum tarihine göre 2 yada 3 tane aşı yapıyorlar. 91 doğumlu ve daha büyüklere 3 aşı, 91’den daha ufak doğumlu olanlara 2 aşı yaptılar. Acemi birliğinde duş biraz sıkıntılıydı aşırı kalabalık olduğu için. Ama sabah biraz erken kalkarsan duş alabiliyorsun sabahları açıyorlar ihtiyaç duşu 1 saat kadar o ara boş oluyor ama duştan çıkıp buz gibi havada eğitime falan gitmeyi göze alamadığım için ben hiç girmedim sabahları. Akşamları biraz sıra bekleyip 1-2 dakika ıslanıp çıkıyorduk süre az olduğu için. Hayırlı tezkereler bu arada şimdiden 🙂

  4. merhabalar bilgilendirme için çok teşekkürler. acemilik ve usta da eğitimde neler yaptırılıyor?

    • Hocam acemi birliğinde genel askeri eğitimler var. Selam vermek, rahat, esas duruş, tören rahat, silahlı hareketler ( çapraz tutuş vs. ), askerin yetkileri, nöbet nasıl tutulur gibi genel şeylerden bahsediliyor. Ayrıca spora falan da gidiliyor eşofmanlarla koşu, açma germe şeklinde.

      Usta birliğinde ise genelde eğitim olmuyor, onun dışında bir sorumluluğunuz oluyor onu gerçekleştiriyorsunuz. Örneğin yemekhane sorumlusu, devrine onbaşı gibi.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir